De Spoelle in Midden-Amerika

Bezoek aan een kratermeer

03/02 - Laguna de Apoyo (omgeving Granada) - middag

Vanmorgen ben ik om 10 uur met een busje van het hostal naar dit prachtige vulkaan-kratermeer vertrokken. Momenteel zit ik dus eigenlijk binnenin een vulkaan die wel al lang uitgedoofd is. De temperatuur van het water is echt lekker en dat komt omdat het opgewarmd wordt door de vulkaan die diep vanonder toch nog warmte produceert. Vraag me geen technische details want ik weet niet precies hoe dit werkt.
Vanmorgen opgestaan en ik moet zeggen dat ik nog redelijk down was. De dag van gisteren laat mij niet los. Dit vergeet ik van mijn ganse leven niet.
De bus op dus voor een ritje van een half uurtje naar wederom een prachtig stukje natuur. Het water is kristalhelder en heeft magiche krachten ... als je er in geloofd ... Heb direct een duik genomen en ik moet zeggen, het werkt. Ik ben terug een beetje op mijn positieven gekomen.

03/02 - Granada - 21 uur

Daarnet afscheid genomen van Karin en haar vriendinnen. De laptop blijft bij Karin om de administratie te doen. De vorige, tweedehands, laptop is stuk gegaan en sindsdien deed zij alles met steekkaarten en allerlei papiertjes. Deze laptop zal haar werk hier wat vergemakkelijken.
Ik ben hier nog serieus op zoek gegaan naar een bos echte bloemen. Da's dus blijkbaar niet zo gemakkelijk in een derde wereld land. Plastic bloemen genoeg maar echte... Uiteindelijk toch een bosje gevonden om aan deze prachtige vrouw te schenken

Ik ga jullie nu even niet meer lastig vallen met sad stories.
Terug naar de reis en dat wil zeggen de volgende dagen Honduras proberen te bereiken al weet ik op dit moment nog niet 100 percent hoe.

Groetjes van de Spoelle